
Nowa ulga na złe długi
13 grudnia 2019
Ryczałt formą opodatkowania Twojej działalności.
19 grudnia 2019Jeśli masz swoją stronę, biznes jednym z bardziej popularnych kanałów do promocji jest kampania AdWords. Nie będę pisać jak ją skonfigurować, ustawić stawkę cpc, budżet dzienny lub miesięczny to już działka dla kogoś kto się na tym zna 😉 opiszę natomiast w jaki sposób udokumentować i rozliczyć taką reklamę.
Google AdWords ma swoją siedzibę w Irlandii. Takie usługi traktowane są jako import usług zgodnie z art.28b ustawy o VAT. Zatem to nabywca ma obowiązek zarejestrować się jako podatnik unijny i to na nim spoczywa obowiązek rozliczenia podatku VAT. O czym trzeba pamiętać, że taka rejestracja jest konieczna również dla „nievatowców”. W tym celu wypełniamy formularz VAT-R część C3.
Czynny podatnik Vat kwotę netto powiększa o 23% - taka stawka obowiązuje w Polsce dla tego typu transakcji. Uwzględniamy ją zarówno w rejestrach VAT sprzedaży, jak i zakupu więc pod kątem podatku transakcja jest neutralna gdyż po jednej i po drugiej stronie wykażemy taką samą kwotę wypełniając deklarację VAT-7 do 25 każdego miesiąca lub VAT-7K.
„Nievatowiec” również dolicza 23 % podatku i z uwagi na to, że nie jest czynnym podatnikiem VAT kwotę podatku musi wpłacić do właściwego urzędu skarbowego do 25 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni oraz wypełnić deklarację VAT-9M.
Transakcji nie wykazuje się w informacji podsumowującej VAT-UE. W deklaracji VAT-UE wykazuje się wyłącznie transakcje typu: sprzedaż usług w UE, wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT) oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (WDT).
Co jeśli korzystasz z tego typu reklamy a nie wiedziałeś, że musisz rozliczyć się z fiskusem? Polecam aby jak najszybciej się za to wziąć. Napisać czynny żal wpłacić kwotę VAT wraz z odsetkami wyliczonymi na dzień zapłaty. Pamiętajcie, że odsetki jeśli są mniejsze niż 8,70 to nie należy ich płacić. Ważne aby w czynnym żalu zawrzeć informację, że teraz już będziecie pamiętać i terminowo rozliczać tego typu transakcje.